Aby zakupić bilet w formie bezgotówkowej, wystarczy użyć karty płatniczej, aplikacji typu Google Pay lub Android Pay na smartfonach, czy innych urządzeń z funkcją płatności zbliżeniowych, takich jak opaska czy zegarek. Rozwiązanie to będzie działać równolegle z Częstochowską Kartą Miejską.
- Sukcesywnie chcemy ułatwiać dostępność sprzedaży biletów także z wykorzystaniem nowych technologii. Jest to bardzo ważne szczególnie w czasie ograniczeń pandemicznych. Podróżowanie komunikacją miejską z zachowaniem zasad bezpieczeństwa pozostaje wciąż bezpieczną formą przemieszczania się, dlatego zależy nam na wprowadzaniu rozwiązań, które będą do tego zachęcać i ułatwiać korzystanie z autobusu i tramwaju – mówi prezydent Częstochowy, Krzysztof Matyjaszczyk.
Bezgotówkowe terminale umożliwiają zakup biletów jednorazowych miejskich i podmiejskich. MPK planuje rozszerzenie systemu o sprzedaż biletów czasowych i weekendowych. Obecnie z formy bezgotówkowej można korzystać na pokładach 22 pojazdów w taborze miejskiego przewoźnika (12 autobusów MAN i 10 tramwajów Twist 2.0). Zakup biletów przebiega intuicyjnie, a sama transakcja jest błyskawiczna. Do sprawdzania biletów wykorzystane będą bezpieczne, nowoczesne terminale kontrolerskie (w przypadku braku ważnego biletu, opłatę dodatkową można uiścić również kartą płatniczą).
Za dostarczenie i uruchomienie systemu odpowiadają polskie firmy: R&G Plus w zakresie systemu kasownikowego oraz Bee-Tech przy współpracy z Exorigo-Upos w obszarze systemu płatniczego. Agentem rozliczeniowym przetwarzającym transakcje kartami bankowymi jest Elavon.
Na podstawie informacji Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu/ MPK Częstochowa
Źródło: UM