Okres świąteczno-noworoczny to czas, w którym w sposób szczególny chcemy dzielić się dobrocią – nie tylko z naszymi bliskimi, ale także z osobami, które na co dzień potrzebują wsparcia. A jak pokazują badania, gotowość do pomocy można uznać za naszą narodową cechę. Aż 73% Polaków uważa, że musimy być wrażliwi i skłonni do wyciągania życzliwej dłoni. Na potrzebę pomocy osobom w trudnej sytuacji życiowej odpowiadają również firmy działające na naszym rynku, wśród nich również Kaufland Polska.
Gotowość do pomocy
Dla osób
będących w trudnej sytuacji życiowo-materialnej grudzień jest czasem
szczególnych zmartwień, dlatego osoby, firmy i instytucje, którym dobro innych
leży głęboko na sercu, podczas ostatnich dni roku powinny zwrócić na potrzebujących
szczególną uwagę. Warto zastanowić się, w jaki sposób można okazać wsparcie. W
okresie przedświątecznym Kaufland zaangażował się w liczne akcje charytatywne i
udzielił pomocy wielu fundacjom i stowarzyszeniom.
Okres
świąteczno-noworoczny powinien być dla wszystkich czasem pełnym beztroski i
radości. W sieci Kaufland wierzymy, że małe gesty mogą wiele zmienić, dlatego
jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia przekazaliśmy ponad 600 paczek o
łącznej wartości 40 tys. zł organizacjom pożytku publicznego. Pomoc trafiła
między innymi do Fundacji Antoni z siedzibą we Wrocławiu, Hospicjum dla Dzieci Fundacji
Gajusz w Łodzi, Domu Dziecka w Piotrkowie Trybunalskim, Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego
w Piotrkowie Trybunalskim, Fundacji Serce dla Maluszka oraz Stowarzyszenia na Rzecz
Promocji Zdrowia Curatus we Wrocławiu –
mówi Małgorzata Ławnik, dyrektor Pionu Personalnego Kaufland Polska. - W tym
roku, po raz trzeci, wzięliśmy również udział w inicjatywie: „Paczka dla
Powstańca”, której inicjatorami są pan Filip Chajzer i Muzeum Powstania
Warszawskiego. Dzięki wspólnym działaniom udało się przekazać powstańcom ponad
150 paczek.
Do wspólnego niesienia dobra Kaufland co roku
angażuje również swoich klientów oraz pracowników. W tym roku, w okresie
przedświątecznym, klienci robiący zakupy w Kauflandzie mogli jednocześnie
przyłączyć się do inicjatywy Polskiej Akcji Humanitarnej. Wystarczyło nabyć
specjalny Charytatywny Kalendarz Adwentowy. Dochód
z jego sprzedaży został przekazany na działania PAH, które mają na celu pomoc osobom
poszkodowanych w wyniku konfliktów zbrojnych oraz klęsk żywiołowych.
Do pomocy zaangażowano również pracowników sieci
Kaufland, którzy już po raz szósty wzięli udział w akcji Listy do Świętego
Mikołaja. Personel wybranych marketów przygotowywał świąteczne paczki dla
podopiecznych Fundacji Serce dla Maluszka oraz Domu
Pomocy Społecznej Samarytanin. Dzięki inicjatywie udało się spełnić marzenia dzieci
opisane w listach. Dodatkowo sieć Kaufland, wspólnie z WKS Śląsk Wrocław,
wzięła również udział w akcji Szlachetna Paczka, przekazując potrzebującym
paczki z produktami chemicznymi.