W ramach konkursu „Pionierzy Cyfrowych Płatności” nagradzane są samorządy, które odważnie wdrażają nowe, innowacyjne rozwiązania bezgotówkowe – budując tym samym wizerunek nowoczesnej administracji przyjaznej mieszkańcom. Są to wdrożenia, które przyczyniają się do przyspieszenia obsługi mieszkańców, podwyższenia jakości ich obsługi oraz służą procesowi metodycznej cyfryzacji usług administracji samorządowej, usprawniającej działanie Urzędu.
Obok Częstochowy – w czasie Gali Inwestorów Samorządowych w ramach Samorządowego Forum Kapitału i Finansów – nagrodzone zostały również: powiat kielecki, Warszawa, Częstochowa, powiaty kielecki i sokołowski, miasto i gmina Barcin, a także Izba Administracji Skarbowej w Warszawie. Konkurs zorganizowała Fundacja Polska Bezgotówkowa, której partnerem był Bank Gospodarstwa Krajowego.
Wyróżnienie dla Częstochowy w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach odebrała skarbnik miasta Angelika Ostaszewska.
Urząd Miasta Częstochowy od dłuższego czasu umożliwia swoim klientom dokonywanie płatności na rzecz gminy w formie bezgotówkowej przy użyciu kart płatniczych w postaci opłatomatów oraz terminali płatniczych zlokalizowanych w głównych budynkach UM. Opłatomaty, dające możliwość wpłaty także za pomocą usługi blik zlokalizowane są w dwóch największych budynkach Urzędu (ul. Śląska 11/13 i Waszyngtona 5), a cztery terminale płatnicze znajdują się w Urzędzie Stanu Cywilnego i głównym budynku Urzędu Częstochowy przy Śląskiej.
Duża liczba wpłat dokonywana przez interesantów skłoniła Urząd do dalszego rozwijania płatności bezgotówkowych. Dlatego w końcówce 2023 roku uruchomiono nową usługę płatniczą e-commerce, umożliwiającą dokonywanie płatności on-line bez konieczności odwiedzania Urzędu.
Każdy klient poprzez platformę E-COM STP może dokonać płatności kartą za niemal wszystkie urzędowe czynności realizowane przez UM Częstochowy w łatwy, bezpieczny i bezprowizyjny sposób. Wystarczy komputer lub smartfon z dostępem do internetu.
Dodatkowym ułatwieniem jest możliwość zeskanowania kodu QR umieszczonego na plakatach lub tzw. standach, by urządzenie automatycznie przekierowało nas na właściwą stronę, gdzie można dokonać stosownej opłaty. Platforma gwarantuje bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji.
Wprowadzanie rozwiązań bezgotówkowych umożliwia obniżenie kosztów obsługi bankowej, przyspieszenie obsługi klientów Urzędu i ułatwienie załatwiania spraw prowadzonych w poszczególnych komórkach Urzędu.
Urząd Miasta Częstochowy nie zapomina oczywiście o klientach, którzy nie chcą lub nie mogą płacić bezgotówkowo. Bank obsługujący miasto, we współpracy z Pocztą Polską umożliwia dokonywanie płatności gotówkowych bezprowizyjnie w każdej placówce pocztowej.
Źródło: UM
Obok Częstochowy – w czasie Gali Inwestorów Samorządowych w ramach Samorządowego Forum Kapitału i Finansów – nagrodzone zostały również: powiat kielecki, Warszawa, Częstochowa, powiaty kielecki i sokołowski, miasto i gmina Barcin, a także Izba Administracji Skarbowej w Warszawie. Konkurs zorganizowała Fundacja Polska Bezgotówkowa, której partnerem był Bank Gospodarstwa Krajowego.
Wyróżnienie dla Częstochowy w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach odebrała skarbnik miasta Angelika Ostaszewska.
Urząd Miasta Częstochowy od dłuższego czasu umożliwia swoim klientom dokonywanie płatności na rzecz gminy w formie bezgotówkowej przy użyciu kart płatniczych w postaci opłatomatów oraz terminali płatniczych zlokalizowanych w głównych budynkach UM. Opłatomaty, dające możliwość wpłaty także za pomocą usługi blik zlokalizowane są w dwóch największych budynkach Urzędu (ul. Śląska 11/13 i Waszyngtona 5), a cztery terminale płatnicze znajdują się w Urzędzie Stanu Cywilnego i głównym budynku Urzędu Częstochowy przy Śląskiej.
Duża liczba wpłat dokonywana przez interesantów skłoniła Urząd do dalszego rozwijania płatności bezgotówkowych. Dlatego w końcówce 2023 roku uruchomiono nową usługę płatniczą e-commerce, umożliwiającą dokonywanie płatności on-line bez konieczności odwiedzania Urzędu.
Każdy klient poprzez platformę E-COM STP może dokonać płatności kartą za niemal wszystkie urzędowe czynności realizowane przez UM Częstochowy w łatwy, bezpieczny i bezprowizyjny sposób. Wystarczy komputer lub smartfon z dostępem do internetu.
Dodatkowym ułatwieniem jest możliwość zeskanowania kodu QR umieszczonego na plakatach lub tzw. standach, by urządzenie automatycznie przekierowało nas na właściwą stronę, gdzie można dokonać stosownej opłaty. Platforma gwarantuje bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji.
Wprowadzanie rozwiązań bezgotówkowych umożliwia obniżenie kosztów obsługi bankowej, przyspieszenie obsługi klientów Urzędu i ułatwienie załatwiania spraw prowadzonych w poszczególnych komórkach Urzędu.
Urząd Miasta Częstochowy nie zapomina oczywiście o klientach, którzy nie chcą lub nie mogą płacić bezgotówkowo. Bank obsługujący miasto, we współpracy z Pocztą Polską umożliwia dokonywanie płatności gotówkowych bezprowizyjnie w każdej placówce pocztowej.
Źródło: UM