wtorek, 21 stycznia 2025

AI tworzy dla Galerii Jurajskiej. Nowa linia kreatywna inspirowana postdigital art

Galeria Jurajska wkracza w 2025 rok z nowatorską i zaskakującą linią kreatywną, która odważnie eksploruje estetykę postdigital art – nurtu łączącego sztukę i technologię. Rolę „artysty”, który generuje w niej obrazy, powierzono natomiast AI.

To już druga linia kreatywna, w której Jurajska sięga po to narzędzie. Tym razem jednak największe centrum handlowo-rozrywkowe w Częstochowie stawia na odważną, futurystyczną wizję sztucznej inteligencji, dając jej dużą swobodę twórczą.

Już w ostatnich dwóch latach AI skutecznie wspierała nas w strategii komunikacji. Teraz jednak w tej współpracy człowieka i maszyny idziemy o krok dalej, pozwalając sztuce i technologii przenikać się, tworząc zaskakujące, ale i naturalne dla naszych czasów połączenie – mówi Anna Borecka, dyrektor Galerii Jurajskiej.

Efektem tego jest najodważniejsza linia kreatywna w 15-letniej historii naszego obiektu, pełna abstrakcyjnych detali, cybernetycznych motywów, cyfrowej głębi, a także – co kluczowe – oryginalnych postaci, które żyją w zmieniającym się świecie pełnym nowych technologii, tak jak nasi klienci – dodaje.

Zdaniem pomysłodawców linii wprowadzenie AI do strategii na tak dużą skalę, symbolizuje nową erę w komunikacji, w której zaawansowana technologia oparta na machine learning wspiera ludzką wyobraźnię i redefiniuje granice kreatywności oraz sposób tworzenia designu i sztuki.

To nowa estetyka na polskim rynku centrów handlowych, która otwiera kolejny rozdział w komunikacji Jurajskiej z klientem. Wprowadzamy innowacyjne podejście, które całkowicie zrywa z dotychczasowymi standardami, takimi jak korzystanie z photostocków czy organizowanie klasycznych sesji zdjęciowych z modelkami – wyjaśnia Anna Borecka.

Zamiast tego zwracamy się ku w pełni cyfrowo generowanemu przez AI obrazowi, który ma mocno artystyczny klimat. W ten sposób podkreślamy, że kreatywność człowieka i dostępna technologia mogą iść w parze, skutecznie wspierając obiekt handlowy w komunikacji – dodaje.

Nowa linia kreatywna zostanie wykorzystana zarówno do realizacji kampanii w ramach kalendarza handlowego galerii, jak i planowanych na 2025 rok eventów, w tym tych z wykorzystaniem m.in. symulatorów VR, robotów czy rozwiązań AI. Linia komunikować będzie także projekty CSR oraz wspierające realizację celów ESG.

Na 2025 rok postawiliśmy przed agencją Golden Rocket, która stoi za projektem, jasne cele. Zależało nam na tym, aby komunikaty były unikalne na rynku retail, zaskakiwały odbiorców oryginalnością oraz podkreślały otwartość Jurajskiej na nowe technologie, które coraz większą rolę odgrywają w customer experience, w ścieżce zakupowej klienta czy rozrywce – mówi Anna Borecka.

Wprowadzona w styczniu wizjonerska linia spełnia te założenia. Podkreśla, że jesteśmy nowoczesnym obiektem, który oferuje klientom nie tylko udane zakupy w blisko 200 sklepach, punktach usługowych i restauracjach, ale także immersyjne doświadczenia. Tych w 2025 roku nie zabraknie, chociażby za sprawą naszych eventów, w których nowe technologie będą odgrywać kluczową rolę – dodaje.

Za projekt nowej linii kreatywnej Galerii Jurajskiej po raz drugi odpowiada wielokrotnie nagradzana agencja Golden Rocket z Bytomia.

Źródło: Galeria Jurajska

 

 

 

 

"Wrażliwość nieodgadniona" w ROK-u

Regionalny Ośrodek Kultury w Częstochowie zaprasza na wernisaż wystawy fotografii Anny Tukajskiej Drzazgi - poniedziałek, 3 lutego 2025 r. g...