Chcesz sprawnie załatwić sprawę w ZUS? Zarezerwuj wcześniej wizytę w ZUS. Zakład Ubezpieczeń Społecznych od stycznia 2026 roku rozszerza usługę rezerwacji wizyt w swoich placówkach i zachęca klientów do kontaktu online.
- Rezerwacja wizyt w ZUS to rozwiązanie dostępne od ponad 10 lat. Przez ten czas liczba osób, które z wyprzedzeniem umawiają się na wizyty, stale rośnie. W ten sposób można skorzystać z porady specjalistów bez czekania do stanowiska obsługi – mówi Beata Kopczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie śląskim.
ZUS chce, aby klienci
korzystali z systemu rezerwacji wizyt w placówkach i by taki sposób obsługi
stał się regułą. To klient podejmuje decyzję, w jakiej placówce chce być
obsłużony, wybiera dogodny dla siebie termin spotkania, co pozwala mu lepiej
zaplanować dzień. - Dlatego zdecydowaliśmy się promować tę usługę we wszystkich
naszych placówkach i od stycznia 2026 roku będziemy systematycznie zwiększać
wykorzystanie wizyt rezerwowanych – dodaje rzeczniczka.
Jakie są zalety rezerwacji wizyt
Klienci korzystający z
takich rozwiązań podkreślają, że to oszczędność czasu, ponadto nie muszą
przebywać w zatłoczonych miejscach. Dla wielu osób – zwłaszcza starszych lub ze
szczególnymi potrzebami – oczekiwanie w kolejce bywa uciążliwe.
•spersonalizowana obsługa –doradca
może się przygotować do obsługi klienta i ma dla niego czas;
• możliwość ustalenia dogodnego
terminu wizyty;
• przewidywalny czas oczekiwania na
obsługę;
•jasne informacje o terminie i
miejscu wizyty;
Obecnie wizytę
stacjonarną w ZUS można zarezerwować:
•przez swój profil na PUE/eZUS;
• telefonicznie w najbliższym
oddziale ZUS (numery są podane na stronie www.zus.pl w zakładce „Zarezerwuj
wizytę” -> „Wizyta w placówce”;
• podczas wizyty w placówce ZUS, np.
na stanowisku Informacji ogólnej/Dziennika podawczego lub na stanowisku
komputerowym dla klientów.
• na stronie www.zus.pl w zakładce
„Zarezerwuj wizytę” -> „E-wizyta”;
• w aplikacji mZUS;
• w aplikacji mObywatel.
–
Większość spraw można załatwić w ZUS przez portal eZUS lub aplikację mZUS,
podczas e-wizyty, a także telefonicznie przez infolinię ZUS. Katalog usług
dostępnych w kanałach zdalnych jest stale rozwijany, niemniej jednak nie
zapominamy o klientach, którzy wybierają osobisty kontakt z pracownikiem ZUS.
Wtedy zachęcamy do umówienia wizyt w wybranej placówce – dodaje Beata
Kopczyńska.
