Nie ma potrzeby składania co roku oświadczeń podatkowych w ZUS przez emerytów czy rencistów. Oświadczenia obowiązują także na kolejne lata podatkowe. Nowe oświadczenia składamy w sytuacji zmiany lub odwołania dotychczasowego.
- Do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych wpływają oświadczenia podatkowe od świadczeniobiorców. Wiele z tych dokumentów jest niepotrzebnie złożona, gdyż potwierdzają one tę samą sytuację, która została przez nich wskazana w poprzednim roku. Dlatego przypominamy, że jeśli nic się u naszego świadczeniobiorcy nie zmieniło, czyli np. nadal chce by rozliczać go wspólnie ze współmałżonkiem – taki sam wybór jak w roku poprzednim – to nie ma potrzeby składania nowego oświadczenia, ubiegłoroczne nadal obowiązuje. Nowe oświadczenie składamy tylko, gdy chcemy odwołać poprzednie lub dokonać zmiany – przypomina Beata Kopczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie śląskim.
O
czym warto pamiętać
Zasady ogólne dotyczące wniosków i oświadczeń podatnika:
·
podatnik jest obowiązany wycofać lub zmienić
złożone uprzednio oświadczenie lub wniosek, jeżeli uległy zmianie okoliczności
mające wpływ na obliczenie zaliczki,
·
jeżeli podatnik zmieni uprzednio złożone
oświadczenie lub wniosek, to nie będzie zobowiązany do wycofania poprzednio
złożonych wniosków lub oświadczeń,
·
wniosek
lub oświadczenie późniejsze uchyla wniosek lub oświadczenie
wcześniejsze.