Kształt neonu jest oparty na logo promocyjnym Częstochowy, które powstało w 2017 roku i zostało wyróżnione w konkursie DOBRY WZÓR 2018 organizowanym przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.
Napis będzie nawiązywał do tradycji reklamy neonowej, którą znamy sprzed kilkudziesięciu lat z polskich, także częstochowskich ulic. Neony przyciągają wzrok, są ponadczasowe. Te dzisiejsze, wykonane z najwyższej jakości produktów są jednak wytrzymalsze i trwalsze niż tamte, które wspominamy z sentymentem z ulic naszych miast, z lat 60 czy 70. Neon z logo Częstochowy zamontowany będzie w miejscu nieistniejącego już neonu PKO – TWOIM BANKIEM, który częstochowianki i częstochowianie doskonale pamiętają z przeszłości.
Neon z logo CZĘSTOCHOWA zainstalowany będzie na dachu budynku przy ul. Nowowiejskiego 1. Cała konstrukcja będzie odsunięta od krawędzi elewacji o ok. 80 cm, co wyeliminuje emisję światła w okna lokali poniżej. Neon będzie posadowiony na konstrukcji stalowej, ocynkowanej, niemalowanej. Jego litery wykonane będą z aluminium, malowanego na kolor czarny. Wewnątrz liter – rurki świetlne w kolorach białym, żółtym i niebieskim (kolory nawiązujące do barw flagi miejskiej). Wymiary logo: 600 x 200 cm. Wymiary konstrukcji stalowej: 600 x 270 x 195 cm.
Neon będzie emitował przyjemną dla oka poświatę, będzie to światło stałe, niemigające.
Logo Częstochowy to nie tylko element identyfikacji miasta z jego mieszkańcami, ale także ciekawa forma promocji, która może być atrakcją dla turystów, stając się niebanalnym uzupełnieniem wspólnej miejskiej przestrzeni.
Źródło, foto: UM