Od 22 listopada w każdy poniedziałek sale obsługi klientów w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych będą czynne od godziny 8.00 do 17.00. Taki czas urzędowania będzie obowiązywał do 31 marca 2022 r.
W poniedziałki –
począwszy od 22 listopada – placówki ZUS będą czynne od godz. 8 do 17. To o
godzinę krócej niż dotychczas. Zmiana jest podyktowana m.in. sytuacją
epidemiologiczną w kraju.
ZUS zbadał też
natężenie ruchu w swoich placówkach, w dniu kiedy urząd pracuje dłużej. Jak się
okazało najwięcej osób odwiedza instytucję w godzinach dopołudniowych, czyli od
10.00 do 12.00. Po południu liczba klientów maleje z godziny na godzinę, a po
godzinie 17.00 sale obsługi świecą pustkami.
- Nowy czas pracy sal
obsługi, we wszystkich placówkach ZUS w województwie śląskim, jak i w kraju,
wprowadzony zostanie od najbliższego poniedziałku i będzie obowiązywał do końca
marca przyszłego roku. W pozostałe dni tygodnia, czyli od wtorku do piątku,
sale obsługi klientów będą czynne tak jak dotychczas, czyli w godzinach od 8.00
do 15.00 – informuje Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS
województwa śląskiego.
Wiele spraw w ZUS
można załatwić bez wychodzenia z domu, a informacje można uzyskać kontaktując
się z urzędem telefonicznie bądź online. W dni powszednie od godz. 7.00 do godz.
18.00 do dyspozycji klientów jest Centrum Obsługi Telefonicznej (nr tel.: 22 560
16 00, e-mail: cot@zus.pl), natomiast wnioski i dokumenty można przesyłać przez całą
dobę za pomocą Platformy Usług Elektronicznych ZUS. Z pracownikami swojego
oddziału klienci mogą konsultować się podczas e-wizyty, czyli wideorozmowy
przez internet. Należy ją umówić przez stronę www.zus.pl/e-wizyta.