Minął rok od wprowadzenia e-wizyt w ZUS. Rozwiązanie przyjęło się wśród klientów. Z rozmów online skorzystało ponad 116 tysięcy osób, a w województwie śląskim blisko 16 tysięcy. Wbrew pozorom to nie sprawy związane z prowadzeniem działalności gospodarczej czy ubezpieczeniami są załatwiane poprzez e-wizytę, ale najwięcej pytań dotyczyło emerytur i rent krajowych. E-wizyta jest też dostępna dla osób niesłyszących i niedowidzących.
Rozmowy z pracownikami
ZUS, bez wychodzenia z domu, z własnej kanapy za pomocą połączenia online Zakład
Ubezpieczeń Społecznych wprowadził w październiku 2020 r. Od tamtego czasu z
tej formy kontaktu z ZUS skorzystało ponad 116 tys. klientów, a popularność e-wizyt
stale rośnie. Codziennie rozmowę online z ZUS rezerwuje średnio kilkaset osób w
całym kraju. E-wizyty to usługa o najwyższej jakości i wysokim standardzie w
działalności Zakładu. - Najwięcej osób korzysta z e-wizyty w Gdańsku. Takich
rozmów online, w tym oddziale, zrealizowano 6,6 tys. W naszym województwie
najwięcej e-wizyt odbyło się w Oddziale ZUS w Rybniku, następnie w Oddziałach
ZUS w Zabrzu i w Chorzowie – informuje Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik
prasowy ZUS województwa śląskiego.
W Śląskim blisko 16 tysięcy rozmów online
System e-wizyt oferuje
możliwość umówienia się na spotkanie w kilku obszarach tematycznych. Można
porozmawiać z ekspertami o sprawach związanych m.in. z emeryturami i rentami,
prowadzeniem firmy, wypłatą zasiłków, a także uzyskać informacje o zasadach
korzystania z tzw. tarczy antykryzysowej. Na takim spotkaniu istnieje również
możliwość potwierdzenia profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
Obszar merytoryczny
jaki najczęściej jest wybierany przez klientów ZUS to emerytury i rentami krajowymi, firm oraz pracowników, a
także zasiłków.
W województwie śląskim
przeprowadzono blisko 16 tysięcy e-wizyt, najwięcej w Rybniku, bo prawie 3 tys.
E-wizytę można zarezerwować za pośrednictwem strony internetowej www.zus.pl/e-wizyta. Aby można było odwiedzić ZUS online, wystarczy komputer lub smartfon z kamerką i mikrofonem. W przypadku świadczeń międzynarodowych należy wybrać temat wideorozmowy „Emerytury i renty międzynarodowe”.
W lutym 2021 roku ZUS
uruchomił e-wizyty w języku migowym PJM w sprawie zasiłków oraz emerytur i
rent. E-wizytę mogą również zarezerwować osoby niewidzące i niedowidzące – na
stronie e-wizyt zastosowano kolory i kontrast zgodne ze standardami dostępności
WCAG 2.0.
E-wizyty odbywają się od poniedziałku do piątku między godz. 9 a 14.
Szczegółowe informacje na temat e-wizyt znajdują się na stronie www.zus.pl.
Za wdrożenie e-wizyt
ZUS otrzymał wyróżnienie European Quality Certificate 2020.