Wiele spraw w urzędzie skarbowym można załatwić bez wychodzenia z domu. Możesz skorzystać z usług online i załatwić sprawę na stronie www.podatki.gov.pl.
W razie konieczności osobistej wizyty należy pamiętać, że jest ona możliwa po wcześniejszym umówieniu terminu i godziny.
Rezerwując wizytę w urzędzie:
- unikniesz niepotrzebnego czekania w kolejce,
- sprawnie i komfortowo załatwisz sprawę,
- zadbasz o bezpieczeństwo swoje i innych.
Wystarczy skorzystać z elektronicznego formularza na podatki.gov.pl, wskazać urząd, w którym chcemy załatwić sprawę, a następnie wybrać dogodny dzień i godzinę.
Jeżeli umówiłeś się do urzędu przez internet i podałeś numer telefonu komórkowego, otrzymasz potwierdzenie rezerwacji SMS-em. Jeśli umawiasz wizytę, co najmniej dwa dni wcześniej, dzień przed spotkaniem otrzymasz dodatkowo SMS-owe przypomnienie.
Na stronie umawiania wizyt dostępna jest także wyszukiwarka, która przy użyciu słów kluczowych pozwala szybko znaleźć rodzaj sprawy, którą chcemy załatwić. System rezerwacji wizyt został zintegrowany z ankietami badającymi poziom zadowolenia podatników z wizyty w urzędzie. Każda osoba, która umówiła wizytę w usłudze i podała adres e-mail, otrzymuje wiadomość z linkiem do anonimowej ankiety. W ten sposób pozyskujemy opinie i wskazówki wykorzystywane do dalszej poprawy jakości naszej obsługi.
Jeśli z jakiś względów nie możesz przyjść na umówioną wizytę – możesz ją odwołać na stronie lub telefonicznie.
Do urzędu przyjdź tylko, jeśli jest to konieczne.
Nie potrzebujesz umawiać wizyty w urzędzie, jeśli chcesz tylko zostawić dokument.