W centrach handlowych rozpoczyna się sezon „czarnych” przecen. Jak informują handlowcy, ceny w sklepach, punktach usługowych, a nawet restauracjach w tym czasie spadną o kilkadziesiąt procent. Nie zabraknie także innych promocji i okazji.
Także w Galerii Jurajskiej pojawiły się zniżki. Największe centrum handlowe w Częstochowie informuje o przecenach, które sięgać będą nawet 70%. Od dziś spore rabaty znaleźć można m.in. w sklepach z ubraniami, butami, dodatkami do domu i meblami, a także w sklepach z elektroniką, produktami dla dzieci oraz w drogeriach i perfumeriach.
– Przed nami jeden z najintensywniejszych handlowo tygodni w tym roku. Rozpoczyna się bowiem nie tylko sezon „czarnych” promocji, ale także zakupów przedświątecznych. Wiele osób tradycyjnie wykorzysta fakt, że ceny spadają, do kupna pierwszych prezentów – mówi Anna Borecka, dyrektor Galerii Jurajskiej.
– Spodziewamy się więc tłumów, tym bardziej, że już od dziś wiele sklepów kusi zniżkami spod znaku Black Week, Black Weeks, a nawet Black Month czy Black November. Najwięcej okazji pojawi się natomiast w piątek i sobotę, 29 i 30 listopada, kiedy marki odsłonią swoje promocje na Black Friday i Black Weekend. Te sięgną nawet 70% – zapowiada.
Chętnych na zakupy w promocyjnych cenach nie zabraknie. Jak wynika z najnowszych badań PMR Market Experts, aż 84% Polaków, którzy w zeszłym roku wybrali się na zakupy w sezonie „black”, także w tym roku planuje skorzystać z promocji. Waha się jedynie 14%.
Aż 73% konsumentów wykorzysta dostępne promocje do zakupu prezentów, 55% zrobi zapasy, a 53% sięgnie po produkty, na które bez promocji nie mogłoby sobie pozwolić. Największą popularnością w tym roku promocje będą się cieszyć wśród najmłodszych pokoleń konsumentów, tj. generacji Z i millenialsów – wynika z badań.
– Popularność Black Week i Black Friday z roku na rok rośnie, zwłaszcza, że marki coraz aktywniej włączają się w wydarzenie. Wiele z nich utrzymuje zniżki przez dłuższy czas, a nawet decyduje się na miesięczne promocje czy akcje pre-black, czyli poprzedzające sezon – mówi Anna Borecka.
– W sklepach można także upolować coraz wyższe rabaty. Z informacji, jakie napływają do nas od kilku dni, wynika, że w tym roku kształtować się będą najczęściej na poziomie od 30 do 70%. Nie zabraknie także innych form promocji, np. zniżek przy większych zakupach – dodaje.
Handlowcy radzą śledzić aktywność sklepów w tym czasie. Informacje o zniżkach pojawiać się będą bowiem nie tylko w witrynach. – Wiele sklepów w Jurajskiej dysponuje dziś aplikacjami. Jeśli upatrzyliśmy sobie jakieś produkty, warto je teraz zainstalować. Możliwe, że dodatkowe rabaty będą dostępne właśnie za ich pośrednictwem. Także na naszej stronie i w mediach społecznościowych stale aktualizujemy pojawiające się oferty – dodaje.
Gdzie od dziś można upolować okazje w Jurajskiej? Zniżki do 70% znaleźć można już w Puccini, Jysk, Lovisa i Wittchen, a do 50% w salonach Ochnik, Bytom, Borgio, Big Star, Kubenz, eobuwie.pl, Esotiq, Jubitom. Ze zniżek do 60% można skorzystać w salonie optycznym Kodano.
Rabaty do 40% dostępne są już w Tatuum, Ecco, Sinsay, Vision Express i Coccodrillo. Do minus 47% oferuje natomiast sklep Tescoma. Okazje do 20% pojawiły się w Sizeer, Quiosque, The North Face, W. Kruk i perfumerii Sephora. Monnari oferuje rabaty od 30 do 70%, Apart od 10 do 80%, Puma od 10 do 20%
Źródło: Biuro Prasowe Galerii Jurajskiej