Od lipca w każdy poniedziałek sale obsługi klientów w ZUS będą otwarte do godz. 18.00. Sytuacja epidemiologiczna w kraju jest coraz lepsza, dlatego ZUS przywraca w poniedziałki wydłużone godziny pracy.
W pozostałe dni robocze, czyli od wtorku do piątku, obsługa
odbywać się będzie w dotychczasowych godzinach, czyli od godz. 8.00 do godz.
15.00.
Przedłużone godziny
pracy to możliwość osobistego załatwienia swoich spraw w ZUS. - To przede
wszystkim duża wygoda dla osób, które są aktywne zawodowo i we wcześniejszych
porach nie mogą pojawić się w urzędzie. Ale popołudniowe poniedziałki to także
dobry moment na złożenie wizyty w ZUS przez innych klientów, bo zwykle o tej
porze jest niewiele osób, więc szybko można uzyskać pomoc – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik
prasowy ZUS województwa śląskiego.
Spotkanie online
Mimo wydłużonych
godzin pracy ZUS zachęca do załatwiania swoich spraw online, bez wychodzenia z
domu. Szybko i bezpiecznie korzystając np. z e-wizyt. - Nie każda sprawa wymaga
osobistej wizyty w urzędzie. Z ekspertem ZUS możemy spotkać się korzystając z
wideorozmowy. W trakcie takiej rozmowy dopytamy
o swoją sprawę emerytalną, rentową, czy zasiłkową. Pracownik ZUS powie nam
jakie dokumenty są niezbędne do złożenia wniosku i wskaże dogodne rozwiązania. Nie
trzeba wychodzić z domu, by uzyskać te informacje – zapewnia Beata Kopczyńska.
E- wizytę umawiamy
poprzez stronę internetową www.zus.pl. Do przeprowadzenia takiego spotkania
online potrzebny jest komputer z kamerą lub smartfon oraz dokument
potwierdzający tożsamość. Ta forma kontaktu z ZUS została wprowadzona w
październiku 2020 i codziennie wybiera ją kilkaset osób. Z takiej opcji mogą
skorzystać także osoby głuche i niedosłyszące, zaznaczając opcję „umów e-wizytę
w języku migowym (PJM)”.
Korzystasz z e-wizyty? Pamiętaj!
Jeśli klient w czasie
e-wizyty chce uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien
przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas wideo
spotkania ze specjalistą ZUS. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun
faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na
etapie rezerwacji. Jeżeli klient ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w
ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.
PUE wygodne narzędzie dla każdego
- Nasi klienci mogą już
większość spraw załatwić zdalnie, korzystając ze swojego indywidualnego konta
na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Przypomnę tylko, że wnioski o
zwolnienie ze składek w ramach Tarczy antykryzysowej, świadczenie postojowe czy
aktywację bonu turystycznego – dodaje rzeczniczka.