Na miejscu punkt obsługują przedstawiciele Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miasta, którzy zajmują się kierowaniem uchodźców do miejsc zakwaterowania i przekazują im pakiety startowe z niezbędnymi artykułami higieniczno-kosmetycznymi. Pomoc osobom przybywającym świadczą także wolontariusze Caritasu.
Punkt czynny jest obecnie w godzinach 8-20, z wolontariuszami Caritasu możliwy jest kontakt telefoniczny (tel. + 48 506 394 592) oraz mailowy: ukraina@caritas.czest.pl.
Uchodźcy mogą na miejscu odpocząć i skorzystać z ciepłego posiłku w jadalni Caritas, natomiast codzienne wyżywienie mają zapewniane w miejscu zakwaterowania.
Obecnie wykorzystywane są miejsca przygotowane w kilku obiektach dysponujących miejscami noclegowymi na terenie miasta. Skierowanie do zakwaterowania w punkcie przy ul. Ogrodowej odebrało do poniedziałku do godz. 15 około 160 osób (ta statystyka nie obejmuje uchodźców, którzy przebywają w Częstochowie w mieszkaniach i domach prywatnych, siedzibach stowarzyszeń lub kwaterach częstochowskich firm).
W godzinach wieczorno-nocnych osoby poszukujące zakwaterowania poprzez miasto mogą kontaktować się ze Strażą Miejską (ul. Krakowska 80 blok. 3 tel. 986 lub +48 34 3683190).
Ponadto wszystkie sytuacje kryzysowe wymagające koordynacji lub interwencji służb miejskich lub ratowniczych związane z sytuacją uchodźców można całodobowo zgłaszać do Miejsko-Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego, tel. 34 3785 101 lub 34 3785 102, ewentualnie na ogólny numer alarmowy 112.
Uwaga! Uchodźcy korzystający z gościny w domach prywatnych, mieszkaniach służbowych częstochowskich firm lub będący pod opieką organizacji pozarządowych nie mają – na obecną chwilę – obowiązku rejestrowania się w punkcie przy ul. Ogrodowej. Rejestrują się tam tylko osoby kierowane do miejsc noclegowych (z wyżywieniem) przygotowanych za pośrednictwem miasta i Caritasu.
Pozostali ukraińscy uchodźcy przebywający w Częstochowie – o czym już informowaliśmy – mogą skorzystać z talonów na ciepły posiłek w godzinach 12-13.30 – na miejscu w ośrodku Caritas.
Na podstawie informacji z Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego UM
Punkt czynny jest obecnie w godzinach 8-20, z wolontariuszami Caritasu możliwy jest kontakt telefoniczny (tel. + 48 506 394 592) oraz mailowy: ukraina@caritas.czest.pl.
Uchodźcy mogą na miejscu odpocząć i skorzystać z ciepłego posiłku w jadalni Caritas, natomiast codzienne wyżywienie mają zapewniane w miejscu zakwaterowania.
Obecnie wykorzystywane są miejsca przygotowane w kilku obiektach dysponujących miejscami noclegowymi na terenie miasta. Skierowanie do zakwaterowania w punkcie przy ul. Ogrodowej odebrało do poniedziałku do godz. 15 około 160 osób (ta statystyka nie obejmuje uchodźców, którzy przebywają w Częstochowie w mieszkaniach i domach prywatnych, siedzibach stowarzyszeń lub kwaterach częstochowskich firm).
W godzinach wieczorno-nocnych osoby poszukujące zakwaterowania poprzez miasto mogą kontaktować się ze Strażą Miejską (ul. Krakowska 80 blok. 3 tel. 986 lub +48 34 3683190).
Ponadto wszystkie sytuacje kryzysowe wymagające koordynacji lub interwencji służb miejskich lub ratowniczych związane z sytuacją uchodźców można całodobowo zgłaszać do Miejsko-Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego, tel. 34 3785 101 lub 34 3785 102, ewentualnie na ogólny numer alarmowy 112.
Uwaga! Uchodźcy korzystający z gościny w domach prywatnych, mieszkaniach służbowych częstochowskich firm lub będący pod opieką organizacji pozarządowych nie mają – na obecną chwilę – obowiązku rejestrowania się w punkcie przy ul. Ogrodowej. Rejestrują się tam tylko osoby kierowane do miejsc noclegowych (z wyżywieniem) przygotowanych za pośrednictwem miasta i Caritasu.
Pozostali ukraińscy uchodźcy przebywający w Częstochowie – o czym już informowaliśmy – mogą skorzystać z talonów na ciepły posiłek w godzinach 12-13.30 – na miejscu w ośrodku Caritas.