21 i 22 stycznia / sobota, niedziela / o godz. 19.00.
Foto. Piotr Dłubak
MAKBET,
William
Szekspir,
przekład: Jerzy S. Sito
Reżyseria,
opracowanie tekstu, kostiumy– André Hübner-Ochodlo, Scenografia
– André Hübner-Ochodlo i Stanisław Kulczyk
Muzyka
– Adam Żuchowski, Asystent reżysera, inspicjent - Mariusz
Korek
Asystent
kostiumologa i charakteryzacja- Ewa Michalak
Piosenki
z offu do słów Stephena Crane'a (tłum. Katarzyna Koćma) z muzyką Adama
Żuchowskiego wykona Marta Honzatko.
W
sztuce został wykorzystany wiersz niemieckiej poetki EVY STRITTMATTER „Lied
stimmlos“ /przełożył Jacek St. Buras „Pieśń bezgłośna“. Melodie stworzył Adam
Żuchowski.
Dzieło
epoki elżbietańskiej – przełomu renesansu i baroku, napisane przez wizjonera
i dramaturga wszech czasów. Opowieść o żądzach, szaleństwie,
losie.
To
sztuka o wojowniku, który zszedł na manowce, ponieważ wydawało mu się, że poznał
przyszłość.
Po
ośmiu latach od wystawienia „Hamleta” w częstochowskim
Teatrze, André Hübner-Ochodlo ponownie sięgnął po dzieło
Szekspira.
23 kwietnia 2022 roku na deskach częstochowskiego Teatru odbędyła się premiera „Makbeta” w tłumaczeniu Jerzego S. Sity.
W
tym spektaklu nie zabraknie muzyki.
-
Na pewno nie! Muzykę skomponował Adam Żuchowski, z którym także
szeroko analizowałem i dyskutowałem adaptację tekstu. Do tej inscenizacji
wybrałem też kilka wierszy Stephana Crane'a, traktujących o
doświadczeniach wojny, do których również Adam napisał muzykę. Nie zabraknie też
sztuki wizualnej w postaci reprodukcji/projekcji obrazów wybitnego ukraińskiego
malarza Serhiya Savchenko.
Obsada:
Makbet
– Adam Machalica, Lady Makbet – Anna
Paliga (gościnnie)
Duncan
– Michał Kula, Banko – Adam Hutyra
Macduff
– Mariusz Urbaniec (gościnnie)
Lennox
– Teresa Dzielska, Ross – Sylwia
Oksiuta-Warmus
M
– Czesława Monczka
Marta
Honzatko
– linie wokalne piosenek
Muzykę
do spektaklu nagrał zespół w składzie:
Krystyna
Gedzik –
wokalizy, Krzysztof Paul - gitara elektryczna
Artur
Jurek
– fortepian, Rhodes Piano, Hammond Organ
Adam
Żuchowski – kontrabas, Piotr
Góra - perkusja
Paweł Osicki – realizacja
nagrań zespołu i Krystyny Gedzik, mix i mastering
Kamil
Klama (Trzaski studio) –
realizacja nagrań Marty Honzatko