środa, 11 stycznia 2023

Złote Globy rozdane! Statuetki dla „Fabelmanów” za reżyserię i dla najlepszego filmu!

To była wyjątkowa noc dla Stevena Spielberga. Z 10 na 11 stycznia 2023 roku, podczas 80. ceremonii rozdania Złotych Globów twórca „Fabelmanów” został doceniony dwiema statuetkami: za najlepszy film dramatyczny i za reżyserię.

 Po raz kolejny Hollywoodzkie Stowarzyszenie Prasy Zagranicznej (HFPA) wręczyło najważniejsze obok Oscarów wyróżnienia w branży filmowej. Statuetki Złotych Globów przyznano w 27 kategoriach.  Jubileuszową ceremonię Złotych Globów poprowadził komik i aktor, Jerrod Carmichael.

  Musiałem odnaleźć w sobie odwagę, by nakręcić w końcu „Fabelmanów”. Przez wiele lat zachęcała mnie do tego moja żona, Kate (…) Wszyscy patrzą na mnie przez pryzmat sukcesów, które osiągnąłem. Ale nikt tak naprawdę nie zdaje sobie sprawy, ile kosztowało mnie to, by w końcu opowiedzieć wszystkim swoją historię (…) Gdy skończyłem 74 lata powiedziałem sobie: "Lepiej zrób to teraz". I jestem naprawdę szczęśliwy, że się na to zdecydowałem – przyznał Steven Spielberg po odebraniu statuetki za reżyserię.

 Warto pamiętać, że osobiste dzieło najwybitniejszego reżysera w historii kina trafiło do regularnej dystrybucji w Polsce 30 grudnia 2022 roku.

 O FILMIE:

„Fabelmanowie” to historia o żyjącym w odosobnieniu chłopcu, Sammym Fabelmanie (Gabriel LaBelle), który dopiero definiuje swoje marzenia i podąża za nimi. Mocno formującym doświadczeniem jest dla niego odkrywanie kina, które zainteresuje go nie tylko z perspektywy widza, lecz także twórcy. I choć Sammy’ego wychowują kreatywni rodzice: pianistka Mitzi (Michelle Williams) i naukowiec Burt (Paul Dano), czasem ich wizje świata mocno się różnią.

Obsada: Michelle Williams („Manchester by the Sea”, „Venom”, „Blue Valentine”, „Wszystkie pieniądze świata”, „Mój tydzień z Marylin”). Paul Dano („Zniewolony”, „Aż poleje się krew”, „Love & Mercy”, „Batman”, „Młodość”), Seth Rogen („Niedobrani”, „Sąsiedzi”, „Steve Jobs”, „Wpadka”, „Supersamiec”), Judd Hirsch („Piękny umysł“, „Dzień Niepodległości”, „Zwykli ludzie”).
Reżyseria: Steven Spielberg.
Scenariusz: Steven Spielberg, Tony Kushner.
Dystrybucja w Polsce: Monolith Films.

 Polecamy: https://czest.info/rozrywka

[POLECAMY KSIĄŻKĘ] Wzruszające, autentyczne historie z dużą dawką emocji. Sprawdź nasze propozycje.

W cieniu Majdanka - Sylwia Kubik Niezwykle wzruszająca, autentyczna historia dwóch sióstr, które rozdzieliła akcja pacyfikacyjna przeprowadz...