Z usługi Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK) można skorzystać poza godzinami pracy przychodni Podstawowej Opieki Zdrowotnej oraz w przypadku:
• nagłego zachorowania,
• nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
• gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia.
Poradę pielęgniarki, położnej lub lekarza będzie można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 18.00 – 8.00 oraz w soboty, niedziele i święta od godz. 8.00 do 8.00 następnego dnia.
Aby skorzystać z usługi należy zadzwonić pod nr 800 137 200 lub wypełnić formularz dostępny na stronie Teleplatformy Pierwszego Kontaktu. W ciągu trzech godzin od jego wypełnienia z pacjentem skontaktuje się specjalista, który przeprowadzi wstępny wywiad.
Podczas rozmowy oprócz porady medycznej będzie można uzyskać także e–receptę, e-skierowanie na szczepienie przeciwko COVID -19 oraz e–zwolnienie.
Co istotne – infolinia jest obsługiwana nie tylko w języku polskim, ale także angielskim i ukraińskim.
Szczegółowe informacje znajdują się na stronie TPK.
Źródło: UM
• nagłego zachorowania,
• nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
• gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia.
Poradę pielęgniarki, położnej lub lekarza będzie można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 18.00 – 8.00 oraz w soboty, niedziele i święta od godz. 8.00 do 8.00 następnego dnia.
Aby skorzystać z usługi należy zadzwonić pod nr 800 137 200 lub wypełnić formularz dostępny na stronie Teleplatformy Pierwszego Kontaktu. W ciągu trzech godzin od jego wypełnienia z pacjentem skontaktuje się specjalista, który przeprowadzi wstępny wywiad.
Podczas rozmowy oprócz porady medycznej będzie można uzyskać także e–receptę, e-skierowanie na szczepienie przeciwko COVID -19 oraz e–zwolnienie.
Co istotne – infolinia jest obsługiwana nie tylko w języku polskim, ale także angielskim i ukraińskim.
Szczegółowe informacje znajdują się na stronie TPK.
Źródło: UM