Tylko do 30 listopada przyjmowane są wnioski do programu „Dobry Start”. Złożenie wniosku po tej dacie będzie możliwe tylko w sytuacji, gdy uczeń powyżej 20. roku życia uzyska orzeczenie o niepełnosprawności po 30 listopada.
W całym kraju na konta rodziców i opiekunów
trafiło ponad 1,3 mld zł dotyczących 4,4 mln dzieci. - Ponad 376 tys. wniosków
na 520 tys. uczniów złożyli rodzice i opiekunowie z województwa śląskiego. W
Śląskim na wyprawkę szkolną na konta rodziców i opiekunów trafiło przeszło 152
mln zł – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa
śląskiego.
W ramach programu "Dobry Start"
rodzice mogą otrzymać raz w roku 300 zł na zakup niezbędnych rzeczy do nauki w
szkole, jak np. zeszyty, plecaki, przybory szkolne. Świadczenie przysługuje na
każde uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 lat, a w przypadku osób z
niepełnosprawnościami – do 24 lat.
Wnioski o świadczenie składać należy tylko
elektronicznie. Rodzice mają do wyboru trzy kanały przesłania wniosku:
Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowość elektroniczną lub portal
Emp@tia. Natomiast opiekunowie faktyczni
lub prawni dziecka wniosek o 300 plus mogą składać tylko za pośrednictwem
portalu PUE ZUS. Ważne, by we wniosku podać prawidłowy numer rachunku
bankowego, bo na to konto ZUS wypłaci świadczenie „Dobry Start”. Niestety, to
jeden z najczęstszych błędów, który komplikuje dostarczenie pieniędzy przez ZUS
odbiorcom.
Ponadto właściwy adres mailowy i numer
telefonu to kolejne dane, które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku.
Wszelkie
decyzje i zawiadomienia są przekazywane rodzicom i opiekunom poprzez PUE w
formie elektronicznej. Można je znaleźć na swoim profilu na PUE ZUS nawet
wówczas, gdy wniosek był składany z wykorzystaniem bankowości elektronicznej
lub przez portal Emp@tia.
Beata Kopczyńska regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie śląskim