ZUS uruchomił pierwszą aplikację mobilną mZUS. - Dzięki niej będzie można złożyć wniosek o świadczenia rodzinne np. 500 plus czy Dobry start – poinformowała prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.
- Chcemy dać naszym klientom jak najszersze możliwości wnioskowania o świadczenia wypłacane przez ZUS. Wychodzimy z założenia, że należy ułatwić rodzicom, w każdy możliwy sposób, staranie się o środki. Doskonale wiemy, że zajmowanie się dzieckiem i domem kosztuje mnóstwo czasu. Liczymy, że dzięki aplikacji uda się jeszcze skrócić czas wnioskowania o świadczenia – mówi profesor.
Możliwość złożenia wniosków drogą
elektroniczną to przede wszystkim ogromna wygoda dla rodziców, którzy sami
decydują, kiedy to zrobić: rano, w południe czy wieczorem. – Z naszych raportów
wynika, że wnioski o świadczenia składane są praktycznie przez całą dobę, z
elektronicznego ZUS rodzice korzystają zarówno wcześnie rano, jak i po północy.
A dzięki elektronizacji można starać się o środki także w weekendy, kiedy
tradycyjne odwiedzanie urzędów jest niemożliwe – dodaje Beata Kopczyńska,
regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.
Ułatwieniu w składaniu wniosków ma służyć
aplikacja mZUS. Przeznaczona jest dla osób, które mogą skorzystać ze świadczeń
dla rodzin. W początkowym okresie funkcjonowania klienci będą mogli złożyć za
jej pośrednictwem wnioski o świadczenie dobry start 300+ i o świadczenie
wychowawcze 500+ tj. DS-R, DS-O, DS-S oraz SW-R i SW-O. W dalszej
perspektywie zostanie ona rozszerzona o
kolejne świadczenia dla rodzin tj. o wnioski RKO i dofinansowanie do żłobków.
- Wnioski są przygotowane w formie
intuicyjnych kreatorów. Jeśli klient wcześniej składał do ZUS wniosek o
świadczenie 300+ lub 500+ i przyznaliśmy mu świadczenie – może na jego
podstawie utworzyć nowy wniosek. Do kreatora pobiorą się wszystkie dane z
poprzedniego wniosku. Jeśli coś się zmieniło, można to poprawić - wyjaśnia rzeczniczka.
W aplikacji klient będzie miał dostęp do
wniosków, które trafiły do ZUS różnymi kanałami, przez: aplikację mZUS, PUE ZUS,
bankowość elektroniczną lub system Emp@tia. Dzięki niej będzie też mógł podejrzeć
dane o wypłatach świadczeń. Będzie widoczna kwota świadczenia i termin jego
wypłaty. Poprzez aplikację istnieje możliwość nawiązania telefonicznego kontakt
z COT, pod warunkiem, że na swoim urządzeniu zezwoli się na takie połączenie.
Aplikacja prowadzi nas też do strony z rezerwacją e-wizyty w ZUS, a także
pozwala odczytać wiadomości, które pojawiły się na profilu PUE klienta.
Aby aktywować aplikację klient musi połączyć ją ze swoim profilem PUE. Oznacza to, że bez posiadania profilu PUE nie będzie można skorzystać z aplikacji. Aplikacja mZUS przeznaczona jest na urządzenia mobilne z systemami operacyjnymi Android i iOS. Klient powinien pobrać wyłącznie ze sklepów Google Play oraz App Store.
Szczegółowe informacje
jak zainstalować i połączyć aplikację z kontem PUE znajdują się na stronie https://www.zus.pl/mzus